Cara Mohon Bantuan Ustaz Ebit Lew

Cara Mohon Bantuan Ustaz Ebit Lew

Pada 22 januari 2021, dilaman page Ebit Lew, beliau meluahkan rasa sayu setelah mendapat 43 ribu mesej mohon bantuan Tab untuk anak belajar.

“Sayu rasa hati. Dalam separuh hari sahaja 43 ribu mesej atau 43 ribu orang perlu Tab untuk anak belajar. Ramai juga yang oku,tiada pekerjaan,anak yatim piatu, kerja gaji kecil. Semua bangsa ada dari semua negeri. Permintaan kerusi roda yang perlu lagi 8 ribu kerusi roda. Ambulans dan van jenazah setiap hari bergerak. Maafkan saya ye tidak dapat membantu ramai lagi. Maafkan saya. Semoga Allah ampunkan dosa saya. Ya Allah siapa sahaja yang benar-benar memerlukan permudahkanlah. Lapangkanlah buat saudaraku semua. Semoga menjadi asbab kebaikan dan hidayah.”

Sebelum ini pendakwah terkenal ini banyak membantu orang ramai, golongan gelandangan, anak yatim, oku, dan ramai lagi termasuklah para petugas barisan hadapan (Frontliner) dalam usaha memutuskan rantaian virus covid19. Bantuan yang disalurkan Ebit Lew berupa bantuan makanan, wang tunai, barang keperluan asas, dan yang terkini 100 buah Tab untuk anak-anak belajar.

https://web.facebook.com/ebitlewofficialpage/

Keratan diatas adalah facebook page Ustaz Ebit Lew, disana tertera nombor telefon Ebit Lew, email, dan beberapa info berkaitan dakwah dan aktiviti yang dilakukan akan dimuat naik pada wall page ini. Anda bolehlah like dan follow page beliau untuk mengikuti perkembangannya.

Mengikut apa yang saya faham, mereka yang ingin memohon bantuan dari Ustaz Ebit Lew, boleh hubungi beliau melalui nombor telefon yang tertera, hantar mesej atau boleh cuba hubungi melalui email, dan surat-menyurat.

Walaupun ada segelintir mereka yang memandang serong dengan sikap Ebit Lew, bermacam-macam tomahan yang dilontarkan, beliau tetap teruskan kerja-kerja amal beliau hinggalah sekarang dengan mematuhi garis panduan yang ditetapkan oleh kerajaan.

Dikesempatan ini, saya ingin menasihati saudara-saudara diluar sana, jangan sesekali berniat untuk mengambil kesempatan diatas jasa baik Ustaz Ebit Lew, walaupun beliau memang suka bantu orang dalam kesusahan dan mereka yang kurang bernasib baik.

Dalam hidup ini usaha mesti diteruskan, jangan terlalu mengharapkan bantuan dari orang lain, selebihnya kita berserah kepada Allah SWT. Ketahuilah, kita merancang, Allah juga merancang, Dan Allah adalah sebaik-baik perancang-Nya. >>Info dari myheartinislam.

Institusi Latihan (Transform Training & Consultancy) Ebit Lew

Mungkin masih ramai yang belum tahu berkenaan institusi latihan yang ditubuhkan Ustaz Ebit lew yang juga dikenali dengan “transform jiwa” Transform Training & Consultancy. Ia menawarkan latihan perundingan bermutu dengan misi untuk membangunkan sumber manusia ke tahap yang lebih produktif dan berdaya maju.

Ramai juga dikalangan artis malaysia yang mengikuti program ini seperti Memey Suhaiza, Abby Abadi, Saharul Ridzawan, dan juga ada peserta dari Brunei dan Indonesia. Ilmu yang diperoleh dari sini sangat luar biasa, sukar untuk kita dapat dari tempat lain. Untuk lebih lanjut, boleh kunjungi halaman ini, https://transformjiwa.com/.

28 thoughts on “Cara Mohon Bantuan Ustaz Ebit Lew”

      1. Saya memerlu kan bantuan dari sesiapa yang sudi membantu saye di sini…niat di hati ingin memohon jasa baik ustaz ebit tapi tak tahu macam mana,saya sudah tiga bulan tidak berkeja saya dia sini tinggal seorang diri family jauh…saya dah dua bulan tertungak 3bulan tuan rumah pun dah bising mintak keluar dari rumah..sebulan sewa rm 290 termasuk api air..stakat ni makan pagi makan petang boleh carik..tapi bayaran bulanan saya tak mampu lagi

  1. Aslnkum…mohon bantuan wang segera dari ustaz ank 7…tiada pendapatan..ada pg elew mart rhman putra..brg ada bg…bila bgthu nk minta bantuan wang rm150.. Jdlah minyak motor dh nk hbs ..gas msk hbs….tp pkja tk layan…sedih

    1. sabarina binti darus dass

      as salamSaya sabarina dari penang seorang ibu yg ditinggai suami di pnjara 5tahun sayaberumur 35thn.kini mmpunyai 2orang ank lelaki dan seorang ank perempuan arwah abg kandung saya berusia 18thn.ank saya berusia 9thn.dan 7thn.saya baru kehilangan kedua ibu bapa dan tiada pekerjaan dan kini hanya menumpang tinggai…tidak menetap..ustaz saya kini hidup susah dan tidak dapat apapun bntuan kerana ada masalah keatas acc…saya..klu tidak saya dpt ,rm800tuk zakat dan kebjikkan nmun kini acc saya dibekukan saya tiada tmpat lgi tukmmeluah kesusahan saya alami…keadaan saya sekarang….malah hidup kami tiada belah pihak suami pernah pun . pun peduli keadaan kami…saya tetap kuatkan ati walau pun kadang saya tebal muka tuk mintk mntk tlgkat kawan kawan..tuk makan kami ank beranak…saya jugak teramat sedih bila hidup saya kehilangan semua org yg saya syg..saya kuat tuk ank ank saya.dan nk jugak hidup dalam keadaan ygsempurna….raya kalinila amat perit tuk saya bila saya takdapat bli apapun pakaian tuk ank ank dalam keadaan kami mcmni. saya mohon agar ustaz dapat membntu keadaan kami mgkn ada rezeki ank ank saya…saya amat amat memerlukan bntuan dari ustaz…saya handfone rosak nasib ada kawan yg ikhlas tlg saya walaupun berlain agama…untuk peluang sampaikan pada ustaz…no whatsapp saya 0175884542
      01112568436
      no ank arwah yg ada bersama saya 0175070927….
      saya harap sangt agar ustaz dapat tlg saya..saat ini yg tiada apapun wang sesen ditangan ….

  2. Salam. Saya sekarang sedang menbantu ibu ibu yg kesusahan utk beli susu bayi dan mkanan anak2. saya syorkan rakyat utk sama2 membantu tuan ebit lew kerana beliau telah memberi inspirasi utk membantu org yg lebih susah. kita perlukan lebih ramai ebit lew

  3. Anthony anak Aham@muhammad syarany Abdullah

    Ustaz Ebit Liew memang terbaik membantu dan menolong tidak kira siapa mereka moga Allah memberi rahmat kepadanya dan keluarganya

  4. Assalamualaikum…..ustaz,saya adalah seorg OKU,cacat bahagian tangan dan kaki,saya dah berumah tangga,anak saya. 2 org yg masih bersekolah,tujuan utama hasrat hati saya memohon bantuan pd ustaz,saya ingin berniat ingin menziarahi makam Rasulullah,saw.dari dulu lagi ku ingin kumpul wang utk pergi ke tanah suci tapi amat mnduka citakan sbb aku sendiri tak mampu mengumpul wang tersebut Kerna kerja hanya seorg prebet sapuh,klu ada org ikut baru ada rezeki tapi klu sblknya mungkin duit yg ku dpt hanya utk belanja kami sekeluarga,saya mohon jasa baik ustaz,bantulah aku agar hasrat niat hati ku moga tertunai seblm ajar kematian ku akan tiba.

    1. Assalamualaikum…ustaz,, kasihanilah dan tlglah diriku moga tertunai hasrat niat hajat hatiku dpt menziarahi makam Rasulullah”SAW”,dan disini ku berikan nombor telfon ku,supaya ustaz senang menghubungi diriku,(0167057852),segala budi baik ustaz hanya Allah yg dpt mmbls,aku sebagai seorg insan yg kurang upaya(OKU)hny bisa mengucapkan ribuan berbanyak terima kasih atas keprihatinan jasa baik ustaz.

  5. Shahjudin b ismail

    A. Slm saya shahjudin b ismail. Ingin memohon bantuan modal dari ustaz ebit lew. Saya dan isteri ingin buat kek. Utk di jual utk hari raya ini. Oder ada. Tapi modal x cukup. No tpn saya 01120800396. Saya mohon sgt. Tlg bantu saya

  6. ADDY TERMIZI mohammed tuah

    assalamualaikum
    semoga sdr diberkati Allah hendaknya
    berkaitan sahabat seorang muaalaf
    boleh bantu berkaitan hak selepas bercerai tak
    khususnya isu berkaitan nak jumpa anak dijaga bekas pasangan di selangor

    1. Mohd Jefri bin Abd Kadir

      Seorang Hamba Allah Yg kini tidak punyai rumah . Bagaikan merempat di jalanan . Dahulu dia lah banyak aktif dlm politik dan membantu masyarakat . Kini terbuang
      Saya dan rakan rakan cuba menempatkan dia di sebuah hotel area Danau Kota .makan dan minum kami sama sama kongsi memasak Dirumah masing masing dan hantar kan kepada nya . Saya menemani beliau siang dan kadang kala malam

  7. NORIDAH BINTI BAHARI

    As salam ustaz,
    Saya ada seorang ibu tunggal anak 5
    yg dalam kesusahan. Ada anak 3 bulan tinggal dalam rumah yg begitu usang . Boleh dikatakan anytime bleh runtuh.

    Mohon kerjasama pihak ustaz dpt membantu.

  8. Mohd Jefri bin Abd kadir

    Assalamualaikum Ustaz . Saya seorang Sebatang Kara .tiada lagi Keluarga .semua telah kembali ke rahmatullah .
    Sejak saya tinggal sendirian .saya bekerja sendiri sebagai tukang urut .
    Sejak pandemik Covid pendapatan saya telah tiada lagi .
    Wang simpanan habis
    Barangan Dapur dah habis langsung
    Rumah sewa tak bayar ..
    Saya sampai duduk minta sedekah merata rata UTK makan .kumpul duit selamatkan Kediaman saya dari apa apa yg berlaku .kediaman saya itu kediaman pusaka .keluarga .saya sanggup bermati matian sekalipun demi kasih saya itu lah dunia saya dan kenangan dgn arwah ahli keluarga .
    Tolong lah saya ustaz .

  9. Khairil Aiman Abdullah

    Assalamualaikum ustaz ebit liew. Apakah perlu ku buat untuk meringankan ujian yang sedang ku hadapi sekarang ini. Cukup berat bagi ku.

  10. Siti Mariam Mohd Din

    Assalamualaikum ustaz saya Siti Mariam dari Kuantan saya dan suami susah ustaz kadang┬▓ ada kerja kadang┬▓ x dk kerja saya mintak bantuan ustaz untuk tempat tinggal ustaz sekarang saya ddk rumah sewa mahal nak bayar ustaz suami Sya Pakistan ustaz kadang┬▓ hantar duit ke kg ustaz saya harap ustaz dapat membantu saya ustaz terima kasih

  11. PERMOHONAN SUMBANGAN KEWANGAN UNTUK AKTIVITI DAN PROGRAM PERSATUAN PENDUDUK WANGSA CERIA (PPWC) WANGSA MELAWATI KUALA LUMPUR
    – Menjalankan aktiviti gotong royong, majlis siratulrahim, penerangan berkaitan aktiviti Kerajaan dan sebagainya.
    – Memberikan bantuan kepada golongan miskin bandar tanpa mengira agama dan bangsa kepada masyarakat setempat.
    – Mewujudkan rangkaian hubungan kerjasama diantara persatuan dengan persatuan-persatuan kemasyarakatan yang sah dan berdaftar dengan ROS
    – Memantapkan usaha kearah pembentukan pemimpin pertubuhan yang berkualiti, komited, bertanggungjawab, berwawasan dan amanah; Sebagai platform untuk memantapkan hubungan di antara persatuan dengan pertubuhan melalui aktiviti turun padang
    – Mewujudkan rangkaian hubungan kerjasama diantara persatuan dengan persatuan-persatuan kemasyarakatan yang sah dan berdaftar dengan ROS

  12. Assalammualaikum ustaz,saya mohon bantuan kewangan sebanyak rm100 untk beli makanan untuk anak2,saya x ada kje,telah diberhentikan,ustaz tolong wasap saya,01131744419

  13. Assalammualaikum ustadz sy sue dari JOHOR. Ingin bertanya penginapan utk waris di IJN masihh ade lg ke. Kalo ade sy nk mnta cara bagaimana utk sy dpt kan penginapan yg ustadz sediakan tu. Ank sy akn jalani prosedur di IJN start 17/7/21 hingga 20/7/21. Dengan musim Covid nie sy jgk risau dgn keadaan suami dan sy nnt. Dah call Dom yg di sediakan IJN, tapi dia nak result swab test dulu. Kami nak buat swab test pun x mampu. Harap dpt respon dari pihak ustadz dengan kadar segera, terima kasih.

  14. Assalamualaikum saya Mohd basarani bin tsawalani seorang guru mengajar mengaji Al-Quran suka relawan kepada anak 2 Bajau laut d kg bangau bangau Semporna Sabah inginkan bantuan kos untuk kegunaan pembangunan kelas pengajian Al-Quran di kampung ini mohon jasa baik dari ustaz supaya dapat membantu kami dengan serta-merta supaya masyarakat d kg ini bertambah semangat untuk mendorong anak 2 mereka meneruskan perjuangan untuk menuntut ilmu agama khususnya solat 5 waktu

  15. NURUL AQMAR BINTI ZAINOL

    Assalamualaikum ustaz. Saya nak minta bantuan rumah dari ustaz. Harap ustaz dapat membantu….

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *