Cara Mohon Bantuan Ustaz Ebit Lew

Bantuan Ustaz Ebit Lew | Pada 22 januari 2021, dilaman page Ebit Lew, beliau meluahkan rasa sayu setelah mendapat 43 ribu mesej mohon bantuan Tab untuk anak belajar.

“Sayu rasa hati. Dalam separuh hari sahaja 43 ribu mesej atau 43 ribu orang perlu Tab untuk anak belajar. Ramai juga yang oku,tiada pekerjaan,anak yatim piatu, kerja gaji kecil. Semua bangsa ada dari semua negeri. Permintaan kerusi roda yang perlu lagi 8 ribu kerusi roda. Ambulans dan van jenazah setiap hari bergerak. Maafkan saya ye tidak dapat membantu ramai lagi. Maafkan saya. Semoga Allah ampunkan dosa saya. Ya Allah siapa sahaja yang benar-benar memerlukan permudahkanlah. Lapangkanlah buat saudaraku semua. Semoga menjadi asbab kebaikan dan hidayah.”

Sebelum ini pendakwah terkenal ini banyak membantu orang ramai, golongan gelandangan, anak yatim, oku, dan ramai lagi termasuklah para petugas barisan hadapan (Frontliner) dalam usaha memutuskan rantaian virus covid19. Bantuan yang disalurkan Ebit Lew berupa bantuan makanan, wang tunai, barang keperluan asas, dan yang terkini 100 buah Tab untuk anak-anak belajar.

bantuan ustaz ebit lew
https://web.facebook.com/ebitlewofficialpage/

Keratan diatas adalah facebook page Ustaz Ebit Lew, disana tertera nombor telefon Ebit Lew, email, dan beberapa info berkaitan dakwah dan aktiviti yang dilakukan akan dimuat naik pada wall page ini. Anda bolehlah like dan follow page beliau untuk mengikuti perkembangannya.

Cara Mohon Bantuan Ustaz Ebit Lew

Mengikut apa yang saya faham, mereka yang ingin memohon bantuan dari Ustaz Ebit Lew, boleh hubungi beliau melalui nombor telefon yang tertera, hantar mesej atau boleh cuba hubungi melalui email, dan surat-menyurat.

Walaupun ada segelintir mereka yang memandang serong dengan sikap Ebit Lew, bermacam-macam tomahan yang dilontarkan, beliau tetap teruskan kerja-kerja amal beliau hinggalah sekarang dengan mematuhi garis panduan yang ditetapkan oleh kerajaan.

Dikesempatan ini, saya ingin menasihati saudara-saudara diluar sana, jangan sesekali berniat untuk mengambil kesempatan diatas jasa baik Ustaz Ebit Lew, walaupun beliau memang suka bantu orang dalam kesusahan dan mereka yang kurang bernasib baik.

Harap sedikit info berkenaan cara mohon bantuan Ustaz Ebit Lew ini memberi manfaat kepada yang memerlukan.

Perhatian: Saya bukan dari Team Ebit Lew, saya hanya berkongsi info dan diharap dapat membantu tuan,puan dan sesiapa saja yang tersepit dengan masalah kewangan dan kehidupan.

Dalam hidup ini usaha mesti diteruskan, jangan terlalu mengharapkan bantuan dari orang lain, selebihnya kita berserah kepada Allah SWT. Ketahuilah, kita merancang, Allah juga merancang, Dan Allah adalah sebaik-baik perancang-Nya. >>Info dari myheartinislam.

Baca Ini: Kerja Part Time Online

Institusi Latihan (Transform Training & Consultancy) Ebit Lew

Mungkin masih ramai yang belum tahu berkenaan institusi latihan yang ditubuhkan Ustaz Ebit lew yang juga dikenali dengan “transform jiwa” Transform Training & Consultancy. Ia menawarkan latihan perundingan bermutu dengan misi untuk membangunkan sumber manusia ke tahap yang lebih produktif dan berdaya maju.

bantuan ustaz ebit lew

Ramai juga dikalangan artis malaysia yang mengikuti program ini seperti Memey Suhaiza, Abby Abadi, Saharul Ridzawan, dan juga ada peserta dari Brunei dan Indonesia. Ilmu yang diperoleh dari sini sangat luar biasa, sukar untuk kita dapat dari tempat lain. Untuk lebih lanjut, boleh kunjungi halaman ini, https://transformjiwa.com/.

45 thoughts on “Cara Mohon Bantuan Ustaz Ebit Lew”

      • Assalamualaikum ustaz ebit Lee,saya hamba Allah dari Johor Bahru , yang sekarang betul ² buntu terkesan terlalu lama tak berkerja .anak tanggu Ngan 2 orang dan yang tua OKU ,ni baru nak mula balik cari kerja ,rumah sewa dah 6 bulan tak bayar , Saya berusaha bangkit semula untuk kerja menyara keluarga,semoga untuk memulakan balik penghidupan ,tolong bantu saya sekeluarga .

        Reply
    • Assalamualaikum Ustaz Ebit Lew dan team beliau. saya guna platform ini utk cuba contact ustaz. Maaf, jika saya salah guna. Alhamdulillah, saya masih dikurniakan oleh Allah SWT utk kemampuan kerja dan diberi rezeki yg sgt baik. Saya x mohon apa2 bantuan kewangan atau kebendaan. Biarlah ustaz dan team bantu mrk yg lebih perlu. Spt ustaz ebit, saya ada darah cina, sebelah ibu saya. Alhamdulillah, Allah SWT kurniakan hidayah kpd saya isteri Melayu. Namun saya sedih adik laki saya blm. Saya bukan ilmu agama X mantap pun, Iman pun nipis je. Saya x reti nak approach adik saya bab ini, takut, sedih jika terlambat, tak mahu jadi spt ibu tersayang yg telah meninggal sblm terima hidayah. Saya cuba nasib shj kat sini, kot2 ustaz dpt bantu idea! 😊 Lagipun saya mmg ada niat utk ketemu ustaz ebit Insya-Allah, moga ada rezeki jodoh hal ini. Apapun, saya doakan segala kebaikan dan kemudahan serta kejayaan buat ustaz Ebit dan team beliau. All the best. 👍 😊 💖

      Reply
      • Saya memerlu kan bantuan dari sesiapa yang sudi membantu saye di sini…niat di hati ingin memohon jasa baik ustaz ebit tapi tak tahu macam mana,saya sudah tiga bulan tidak berkeja saya dia sini tinggal seorang diri family jauh…saya dah dua bulan tertungak 3bulan tuan rumah pun dah bising mintak keluar dari rumah..sebulan sewa rm 290 termasuk api air..stakat ni makan pagi makan petang boleh carik..tapi bayaran bulanan saya tak mampu lagi

        Reply
  1. Aslnkum…mohon bantuan wang segera dari ustaz ank 7…tiada pendapatan..ada pg elew mart rhman putra..brg ada bg…bila bgthu nk minta bantuan wang rm150.. Jdlah minyak motor dh nk hbs ..gas msk hbs….tp pkja tk layan…sedih

    Reply
    • as salamSaya sabarina dari penang seorang ibu yg ditinggai suami di pnjara 5tahun sayaberumur 35thn.kini mmpunyai 2orang ank lelaki dan seorang ank perempuan arwah abg kandung saya berusia 18thn.ank saya berusia 9thn.dan 7thn.saya baru kehilangan kedua ibu bapa dan tiada pekerjaan dan kini hanya menumpang tinggai…tidak menetap..ustaz saya kini hidup susah dan tidak dapat apapun bntuan kerana ada masalah keatas acc…saya..klu tidak saya dpt ,rm800tuk zakat dan kebjikkan nmun kini acc saya dibekukan saya tiada tmpat lgi tukmmeluah kesusahan saya alami…keadaan saya sekarang….malah hidup kami tiada belah pihak suami pernah pun . pun peduli keadaan kami…saya tetap kuatkan ati walau pun kadang saya tebal muka tuk mintk mntk tlgkat kawan kawan..tuk makan kami ank beranak…saya jugak teramat sedih bila hidup saya kehilangan semua org yg saya syg..saya kuat tuk ank ank saya.dan nk jugak hidup dalam keadaan ygsempurna….raya kalinila amat perit tuk saya bila saya takdapat bli apapun pakaian tuk ank ank dalam keadaan kami mcmni. saya mohon agar ustaz dapat membntu keadaan kami mgkn ada rezeki ank ank saya…saya amat amat memerlukan bntuan dari ustaz…saya handfone rosak nasib ada kawan yg ikhlas tlg saya walaupun berlain agama…untuk peluang sampaikan pada ustaz…no whatsapp saya 0175884542
      01112568436
      no ank arwah yg ada bersama saya 0175070927….
      saya harap sangt agar ustaz dapat tlg saya..saat ini yg tiada apapun wang sesen ditangan ….

      Reply
  2. Salam. Saya sekarang sedang menbantu ibu ibu yg kesusahan utk beli susu bayi dan mkanan anak2. saya syorkan rakyat utk sama2 membantu tuan ebit lew kerana beliau telah memberi inspirasi utk membantu org yg lebih susah. kita perlukan lebih ramai ebit lew

    Reply
  3. Ustaz Ebit Liew memang terbaik membantu dan menolong tidak kira siapa mereka moga Allah memberi rahmat kepadanya dan keluarganya

    Reply
  4. Assalamualaikum…..ustaz,saya adalah seorg OKU,cacat bahagian tangan dan kaki,saya dah berumah tangga,anak saya. 2 org yg masih bersekolah,tujuan utama hasrat hati saya memohon bantuan pd ustaz,saya ingin berniat ingin menziarahi makam Rasulullah,saw.dari dulu lagi ku ingin kumpul wang utk pergi ke tanah suci tapi amat mnduka citakan sbb aku sendiri tak mampu mengumpul wang tersebut Kerna kerja hanya seorg prebet sapuh,klu ada org ikut baru ada rezeki tapi klu sblknya mungkin duit yg ku dpt hanya utk belanja kami sekeluarga,saya mohon jasa baik ustaz,bantulah aku agar hasrat niat hati ku moga tertunai seblm ajar kematian ku akan tiba.

    Reply
    • Assalamualaikum…ustaz,, kasihanilah dan tlglah diriku moga tertunai hasrat niat hajat hatiku dpt menziarahi makam Rasulullah”SAW”,dan disini ku berikan nombor telfon ku,supaya ustaz senang menghubungi diriku,(0167057852),segala budi baik ustaz hanya Allah yg dpt mmbls,aku sebagai seorg insan yg kurang upaya(OKU)hny bisa mengucapkan ribuan berbanyak terima kasih atas keprihatinan jasa baik ustaz.

      Reply
  5. A. Slm saya shahjudin b ismail. Ingin memohon bantuan modal dari ustaz ebit lew. Saya dan isteri ingin buat kek. Utk di jual utk hari raya ini. Oder ada. Tapi modal x cukup. No tpn saya 01120800396. Saya mohon sgt. Tlg bantu saya

    Reply
  6. assalamualaikum
    semoga sdr diberkati Allah hendaknya
    berkaitan sahabat seorang muaalaf
    boleh bantu berkaitan hak selepas bercerai tak
    khususnya isu berkaitan nak jumpa anak dijaga bekas pasangan di selangor

    Reply
    • Seorang Hamba Allah Yg kini tidak punyai rumah . Bagaikan merempat di jalanan . Dahulu dia lah banyak aktif dlm politik dan membantu masyarakat . Kini terbuang
      Saya dan rakan rakan cuba menempatkan dia di sebuah hotel area Danau Kota .makan dan minum kami sama sama kongsi memasak Dirumah masing masing dan hantar kan kepada nya . Saya menemani beliau siang dan kadang kala malam

      Reply
  7. As salam ustaz,
    Saya ada seorang ibu tunggal anak 5
    yg dalam kesusahan. Ada anak 3 bulan tinggal dalam rumah yg begitu usang . Boleh dikatakan anytime bleh runtuh.

    Mohon kerjasama pihak ustaz dpt membantu.

    Reply
  8. Assalamualaikum Ustaz . Saya seorang Sebatang Kara .tiada lagi Keluarga .semua telah kembali ke rahmatullah .
    Sejak saya tinggal sendirian .saya bekerja sendiri sebagai tukang urut .
    Sejak pandemik Covid pendapatan saya telah tiada lagi .
    Wang simpanan habis
    Barangan Dapur dah habis langsung
    Rumah sewa tak bayar ..
    Saya sampai duduk minta sedekah merata rata UTK makan .kumpul duit selamatkan Kediaman saya dari apa apa yg berlaku .kediaman saya itu kediaman pusaka .keluarga .saya sanggup bermati matian sekalipun demi kasih saya itu lah dunia saya dan kenangan dgn arwah ahli keluarga .
    Tolong lah saya ustaz .

    Reply
  9. Assalamualaikum ustaz ebit liew. Apakah perlu ku buat untuk meringankan ujian yang sedang ku hadapi sekarang ini. Cukup berat bagi ku.

    Reply
  10. Assalamualaikum ustaz saya Siti Mariam dari Kuantan saya dan suami susah ustaz kadang² ada kerja kadang² x dk kerja saya mintak bantuan ustaz untuk tempat tinggal ustaz sekarang saya ddk rumah sewa mahal nak bayar ustaz suami Sya Pakistan ustaz kadang² hantar duit ke kg ustaz saya harap ustaz dapat membantu saya ustaz terima kasih

    Reply
  11. PERMOHONAN SUMBANGAN KEWANGAN UNTUK AKTIVITI DAN PROGRAM PERSATUAN PENDUDUK WANGSA CERIA (PPWC) WANGSA MELAWATI KUALA LUMPUR
    – Menjalankan aktiviti gotong royong, majlis siratulrahim, penerangan berkaitan aktiviti Kerajaan dan sebagainya.
    – Memberikan bantuan kepada golongan miskin bandar tanpa mengira agama dan bangsa kepada masyarakat setempat.
    – Mewujudkan rangkaian hubungan kerjasama diantara persatuan dengan persatuan-persatuan kemasyarakatan yang sah dan berdaftar dengan ROS
    – Memantapkan usaha kearah pembentukan pemimpin pertubuhan yang berkualiti, komited, bertanggungjawab, berwawasan dan amanah; Sebagai platform untuk memantapkan hubungan di antara persatuan dengan pertubuhan melalui aktiviti turun padang
    – Mewujudkan rangkaian hubungan kerjasama diantara persatuan dengan persatuan-persatuan kemasyarakatan yang sah dan berdaftar dengan ROS

    Reply
  12. Assalammualaikum ustaz,saya mohon bantuan kewangan sebanyak rm100 untk beli makanan untuk anak2,saya x ada kje,telah diberhentikan,ustaz tolong wasap saya,01131744419

    Reply
  13. Assalammualaikum ustadz sy sue dari JOHOR. Ingin bertanya penginapan utk waris di IJN masihh ade lg ke. Kalo ade sy nk mnta cara bagaimana utk sy dpt kan penginapan yg ustadz sediakan tu. Ank sy akn jalani prosedur di IJN start 17/7/21 hingga 20/7/21. Dengan musim Covid nie sy jgk risau dgn keadaan suami dan sy nnt. Dah call Dom yg di sediakan IJN, tapi dia nak result swab test dulu. Kami nak buat swab test pun x mampu. Harap dpt respon dari pihak ustadz dengan kadar segera, terima kasih.

    Reply
  14. Assalamualaikum saya Mohd basarani bin tsawalani seorang guru mengajar mengaji Al-Quran suka relawan kepada anak 2 Bajau laut d kg bangau bangau Semporna Sabah inginkan bantuan kos untuk kegunaan pembangunan kelas pengajian Al-Quran di kampung ini mohon jasa baik dari ustaz supaya dapat membantu kami dengan serta-merta supaya masyarakat d kg ini bertambah semangat untuk mendorong anak 2 mereka meneruskan perjuangan untuk menuntut ilmu agama khususnya solat 5 waktu

    Reply
  15. Slmt ptg ustaz Ebit Lew,saya mohon jasah baik dari ustaz Ebit Lew.saya seorang OKU mempunyai 3 Orang anak2 yg masi kecil.saya mohon bantuan dari ustaz Ebit Lew untuk pembianan rumah kami.untuk pengatahuan ustaz Ebit Lew rumah yg kami tinggal sekarang. Adalah bekas rumah pekerja kebun getah kelompok.sy segat berharap ustaz sendiri dpt melawat kami.
    Saya dari Ranau,Sabah.

    Reply
  16. Saya sgt2 berharap ustaz dpt membaca permohonan seorang OKU..saya mohon segat dengan ustaz Ebit Lew depat membantu untuk pembinan Rumah kami..no hp saya ustaz Ebit Lew,0128208136.

    Reply
  17. Assalamualaikum ustaz, saya nak mohon bantuan kewangan daripada ustaz. Saya mengharapkan agar ustaz membaca ini dan dpt memberi saya bantuan yg saya amat perlukan skrg. Ahlong telah mencuba ugut saya dan jugak ahli keluarga saya especially mak dan ayah saya yg sedamg sakit. Saya betul² buntu dan serabut bagaimana hendak selesaikan nya pada masa yg singkat @ harini jugak 🥺. Tolong sangat ustaz dapat bantu saya berikan saya sejumlah wang

    Reply
  18. Assalammuaikum dan Salam Sejahtera kepada yang berkenaan.

    Sebelum saya meneruskan kata2 di dalam ayat ini saya memohon maaf sekiranya ada tersalah kata-kata. Saya hrp saya tidak terlambat memberi penerangan.
    Di sini saya ingin memberitahu kepada yang berkenaan (team Ustaz Ebit Lew). Saya ni mewakili satu kisah keluarga ni yg amat2 daif dn miskin. Ibu tua yg berumur 70an dn uzur, semput, lelah, lemah yg menjaga anak seorg buta dan seorg OKU (ada pyakit sawan dri kecil hingga besar).(Anggaran umur anak2 tersebut dalam 30an ke 50an).

    Kami selalu berkunjung dri KL ke Bagan Datuk dalam 2 bulan sekali untuk memberi sumbangan makanan yg termampu dri kami, kami sudah lakukan ini bertahun2 lamanya, sampai tahap skrg kami dah tak tahan dengan melihat keadaan mereka dn rumah mereka.

    Kami sedekahkan itu , hnya berbentuk makanan shj yg kami mampu berikan, utk2 yg lain kami tidak mampu, kerana kami pun bkn bukan org senang, tetapi kami adakan jugak utk mereka. Setiap kali pergi kami akan bertakung air mata memandang dgn kedaifan dn kemiskinan mereka. Yg paling sdihnya, makcik tua tu tiada anak perempuan yg dpt membantu hal2 utk ibu mereka.

    Rumah amat tidak selesa dan tak dapat nak digambarkan dan diceritakan di dalam ini, tetapi cukuplah sedikit penerangan dari saya. Semoga dengan luahan ini dapat sampai kepada mereka2 yang berhati mulia agar dapat membantu mereka di masa akan datang selagi makcik tu bernafas.

    Saya memohon maaf jika ada kata2 yg tersalah dari saya. Untuk penerangan lebih lanjut mengenai kelurga tersebut sila hubungi saya di : 0173828052. (Puan Siti). InsyAllah saya akan memberikan alamat mereka di kpg mereka di Parit Serong, Sg Haji Muhammad, Batu 22, Bagan Datuk, Perak.

    Reply
  19. Assalamualaikum, ustaz sy mohon bantuan daripada ustaz kerana sy tak mampu nak hadap masalah hutang dengan pihak pinjaman kerajaan, sy perlu bayarkan pinjaman insurans sy sebanyak 1200 dalam msa secepat mungkin tpi sy tak mampu sbb dah bnyak hutang sy tersangkut, dan sy tiada kerja, masih belajar, nak tolak pinjaman tidak boleh sbb mereka akan naikkan nama sy ke mahkamah negara, nak minta bantuan kluarga pn malu ustaz sbb dh bnyak minta, sy nk minta tolong ustaz kerana dh tiada arah, sy tak tahu nak dapatkan 1200 utk insurans yg sy sngka hanya pinjaman sbb modal tapi sebaliknye sy berhutang sama sini untuk dapatkan bayaran awal pinjaman sehingga tiada arah tuju, semoga ustaz boleh Bantu sy

    Reply
  20. Assalamualaikum ustaz ebit Lew mohon bantuan kewangan segera krn terdesak sangat sy hanya perlukan rm500 shj. In Shaa Allah sy Akn byr balik pd bulan April 2022.harap dpt membantu.

    Reply

Leave a Comment